Boldogságóra - 2025. március
Apró örömök élvezete – 1.b osztály – Komjáthy Erzsébet
Boldogság óránkat márciusban a boldogság világnapján tartottuk. J. S. Bach: Flute Sonata in E Minor, BWV 1034_ III. Andante zenéjével felkészültünk a relaxációra. Beszélgettünk arról, hogy mi okoz apró örömöket számunkra. A gyerekek nagyon tudnak örülni egy mosolynak, kedves szónak, rajznak, az égen megjelenő szivárványnak, de egy elröppenő tarka pillangónak, a családi együttlétnek, ölelésnek.
Ezután az érzékszerveinkhez (szem, száj, orr, kéz) rajzoltak örömöt okozó dolgokat.
Két mesét is olvastam. Az első „Az apró örömök élvezete”, míg a második „Volt egyszer egy osztály” – (1.b osztály).
A második mesét részenként dolgoztuk fel. Közösen megbeszéltük kérdéseim segítségével. Eljátszottuk érzelmeinket a meséből, majd a „Milyen az idő benned?” kérdésre mimikával mutatták be érzelmeiket, melyet meg is beszéltünk.
Bagdi Bella: „Imádok élni” c. dalát hallgattuk meg és énekeltük. Az óránkat öröm meditációval zártuk.
Az óra annyira tetszett a gyerekeknek, ezért elhatároztuk, hogy ÖRÖMNAPLÓT fogunk vezetni az osztállyal közösen. Ebbe lerajzolhatják azokat az apró örömöket, jó dolgokat, örömteli élményeket, mely megtörtént, illetve történik velük.
Boldogságóra - 2025. február
A 2. b osztályban tartott februári Boldogságórák témái a Megküzdési stratégiák voltak. Ötletbörze segítségével összegyűjtöttük, hogy saját élmények kapcsán a stresszes helyzetek során milyen érzelmek kerülnek felszínre.
Szóforgóban meséltek a tanulók arról, hogy ezek a negatív érzelmek milyen testi reakciókat váltanak ki bennük, amelyeket feladatlapon meg is jelenítettek. A színes hőmérőn ábrázolták a stresszkezelésük módjait. A keresztrejtvény megfejtésén páros munkában dolgoztunk, amelynek megfejtése az Együtt szó lett.
Arra a megállapításra jutottunk, hogy másokra támaszkodva könnyebb túljutni a nehéz élethelyzeteken. A rajzos szív egyik felébe jegyzetelte fel mindenki, hogy ő kihez tud fordulni, ha segítségre van szüksége és a szív másik felébe került az, hogy ő, kinek tud segítséget nyújtani. Jó hangulatú, tanulságos órákat tudhatunk magunk mögött.
Boldogságóra - 2025. január
A Varázsecset című mese vegyes fogadtatásban részesült. A mese után jövőbeli legjobb életekről készültek szép rajzok.
Az órát az Add körbe a Varázsecsetet! játékkal zártuk, mely igazán nagy sikert aratott.
Boldogságóra - 2024. december

Boldogságóra - 2024. november


Boldogságóra - 2024. október
A 2.c osztályban az októberi Boldogságórán az optimizmusról beszélgettünk. Szituációs játékokat játszottunk, melyeken keresztül a tanulók megmutatták az optimista és a pesszimista szemléletet. Meghallgattuk a hónap dalát. Majd a diákok elkészítették az optimista önarcképüket.
Boldogságóra - 2024. szeptember
A „Hála” volt a témája a szeptemberi Boldogságórának, melyet az 5.c osztályban tartottak. Először meghallgatták „A hála erősségdalát”. A dal hallgatása közben a gyerekek falevelekere három olyan dolgot írtak, amiért hálásak a tanévkezdéssel kapcsolatban. Majd beszélgettek a háláról, hogy ők maguk kinek, vagy miért tudnak hálásak lenni. Megnéztek egy videót „A hála erősségéről”, majd megbeszélték ki mit írt a falevelére, és elkészítették a hálafát. Végül meghallgatták Kowalskytól a témához illő, Varázsszavak című dalt.