Boldogságóra - 2025. március

Apró örömök élvezete – 1.b osztály – Komjáthy Erzsébet

20250402001

 

Boldogság óránkat márciusban a boldogság világnapján tartottuk. J. S. Bach: Flute Sonata in E Minor, BWV 1034_ III. Andante zenéjével felkészültünk a relaxációra. Beszélgettünk arról, hogy mi okoz apró örömöket számunkra. A gyerekek nagyon tudnak örülni egy mosolynak, kedves szónak, rajznak, az égen megjelenő szivárványnak, de egy elröppenő tarka pillangónak, a családi együttlétnek, ölelésnek.

20250402002

Ezután az érzékszerveinkhez (szem, száj, orr, kéz) rajzoltak örömöt okozó dolgokat.

20250402003

Két mesét is olvastam. Az első „Az apró örömök élvezete”, míg a második „Volt egyszer egy osztály” – (1.b osztály).

A második mesét részenként dolgoztuk fel. Közösen megbeszéltük kérdéseim segítségével. Eljátszottuk érzelmeinket a meséből, majd a „Milyen az idő benned?” kérdésre mimikával mutatták be érzelmeiket, melyet meg is beszéltünk.

Bagdi Bella: „Imádok élni” c. dalát hallgattuk meg és énekeltük. Az óránkat öröm meditációval zártuk.

20250402004

Az óra annyira tetszett a gyerekeknek, ezért elhatároztuk, hogy ÖRÖMNAPLÓT fogunk vezetni az osztállyal közösen. Ebbe lerajzolhatják azokat az apró örömöket, jó dolgokat, örömteli élményeket, mely megtörtént, illetve történik velük.

20250402005

 


Boldogságóra - 2025. február

A 2. b osztályban tartott februári Boldogságórák témái a Megküzdési stratégiák voltak. Ötletbörze segítségével összegyűjtöttük, hogy saját élmények kapcsán a stresszes helyzetek során milyen érzelmek kerülnek felszínre.

20250224002

Szóforgóban meséltek a tanulók arról, hogy ezek a negatív érzelmek milyen testi reakciókat váltanak ki bennük, amelyeket feladatlapon meg is jelenítettek. A színes hőmérőn ábrázolták a stresszkezelésük módjait. A keresztrejtvény megfejtésén páros munkában dolgoztunk, amelynek megfejtése az Együtt szó lett.

20250224001

Arra a megállapításra jutottunk, hogy másokra támaszkodva könnyebb túljutni a nehéz élethelyzeteken. A rajzos szív egyik felébe jegyzetelte fel mindenki, hogy ő kihez tud fordulni, ha segítségre van szüksége és a szív másik felébe került az, hogy ő, kinek tud segítséget nyújtani. Jó hangulatú, tanulságos órákat tudhatunk magunk mögött.


Boldogságóra - 2025. január

Januárban a 4.a osztállyal tartottunk Boldogságórát, mely a Célok tervezése és elérése témát kapta.

A Varázsecset című mese vegyes fogadtatásban részesült. A mese után jövőbeli legjobb életekről készültek szép rajzok.

20250207

Az órát az Add körbe a Varázsecsetet! játékkal zártuk, mely igazán nagy sikert aratott.


Boldogságóra - 2024. december

A decemberi Boldogságóra témája a Boldogító jócselekedetek volt. Az 1.a osztályban karácsonyi történeteken keresztül beszélgettünk a gyerekekkel a segítőkészségről, odaadásról, az egymásnak szerzett apró örömökről.
 
Rávilágítottak, hogy nemcsak a tárgyak okozhatnak boldogságot, hanem az egymásnak tett apró szívességek is. A karácsonyi csillag meséjéhez illetve a Hógömb történetéhez kapcsolódóan színeztek, rajzoltak.
 
20250110
 
A hógömbben élő rénszarvas története által megfogalmazták, hogy a belső csend és nyugalom mennyire fontos mindannyiuk számára. Ennek eléréshez kerestünk különböző tecnhikákat.

Boldogságóra - 2024. november

Társas kapcsolatok címmel tartottunk novemberben a 3.b osztályban Boldogságórát.
" Az igaz barát az, akire szükségben is szàmíthatunk."
 
IMG 20241128 150823
A barátságokat, családi kapcsolatokaink, társas kapcsolataink folyamatos törődésre és ápolásra szorulnak.
IMG 20241128 150837
 
Az erő, mi a szeretetünkben van,  pedig életünk része!

Boldogságóra - 2024. október

A 2.c osztályban az októberi Boldogságórán az optimizmusról beszélgettünk. Szituációs játékokat játszottunk, melyeken keresztül a tanulók megmutatták az optimista és a pesszimista szemléletet. Meghallgattuk a hónap dalát. Majd a diákok elkészítették az optimista önarcképüket.

20241107 110333

 

20241107 111420

 

20241107 111508

 

20241108 122105

 

20241108 122108

 


Boldogságóra - 2024. szeptember

 

A „Hála” volt a témája a szeptemberi Boldogságórának, melyet az 5.c osztályban tartottak. Először meghallgatták „A hála erősségdalát”. A dal hallgatása közben a gyerekek falevelekere három olyan dolgot írtak, amiért hálásak a tanévkezdéssel kapcsolatban. Majd beszélgettek a háláról, hogy ők maguk kinek, vagy miért tudnak hálásak lenni. Megnéztek egy videót „A hála erősségéről”, majd megbeszélték ki mit írt a falevelére, és elkészítették a hálafát. Végül meghallgatták Kowalskytól a témához illő, Varázsszavak című dalt.

20240930 072358

 

20240930 074244

 

20240930 080906

 

20240930 081008

 

20240930 082713

 

20240930 084049